אידאולוגיה או כיסאולוגיה? הפרשנים בשיחה תקיפה במיוחד

    נתי קאליש 1 Comment on אידאולוגיה או כיסאולוגיה? הפרשנים בשיחה תקיפה במיוחד

    הנושא שמסעיר את הציבור החרדי על דבר התפצלות הביא לטונים גבוהים בפינת הפרשנים ב"מהדורה המרכזית" עם מאיר הירשמן ויהודה אבידן | האם "דגל התורה" ו"אגודת ישראל" בדרך להתפצלות?

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת הפינה בהשתתפות צמד הפרשנים יהודה אבידן ומאיר הירשמן בראיון ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא תקף אבידן את דברי איש חסידות בעלזא: "דברי בלע כאלה על שליח ציבור זה בושה וחרפה, אסור לתת לאדם כזה במה בפרט לא אצלכם היו צריכם להעיף את הדובר הקודם מהשידור על מה שהוא דיבר על גפני. מה שדגל אומרים להם שיעשו מה שהם רוצים הקולות הם שלנו, אבל שילכו לבד".

    מאיר הירשמן: "ודאי שיש כאן נושא אידיאולוגי, האדמו"ר מבעלזא הוא אחד מגדולי האדמורי"ם ויש לו עמדה הפוכה מדגל, לא יעלה על הדעת שביתד יכתבו מאמר נגד האדמ"ור". מנגד טען אבידן: דגל טוענים שהריצה המשותפת היא על בסיס אידיאולוגי, ואם יש חילוקים כאלו באידיאולוגיה, אז זכותם של דגל לא לרוץ יחד איתם. שהאידיאולוגיה לא חופפת, זו זכות מלאה לרוץ בנפרד. הסיבה שש"ס ויהדות התורה עושים הסכם עודפים, זה כי האידיאולוגיה דומה. מצביע דגל לא רוצה שבקול שלו יעשו דברים שלא לרוחו

    הירשמן: "נכון שיש חילוקי דעות, תמיד ש"ס ויהדות התורה חתמו הסכם עודפים. אבל כאן אין שום אופציה אחרת. אין סיכוי ששניהם יעברו את אחוז החסימה. אז שיגשרו על הפערים וירוצו".

    אבידן: לדעתי אם הם ירוצו בנפרד שניהם לא יעברו גם לא דגל, הם ירוצו ביחד בסוף. חסר להם 60 אלף קולות כדי לעבור שניהם. הירשמן טען מנגד: אם דגל תרוץ לבד הרבה בוגרי ישיבות ספרדים יצביעו להם. ראינו את זה בעבר". "אם לא יהיה איחוד אנחנו הולכים לאבדון. אין שום ספק שלפיד יקים ממשלה עם המשותפת וזה אסון בשבילנו" אמר אבידן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דברי בלע נגד נציג ציבור אסור ונגד אד